Halaman

Selasa, 22 Mei 2012

MSSM Peringkat Kebangsaan 2012 di Perlis (21/5/2012)





"Ya Allah, ya Tuhanku, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada keluh kesah dan dukacita, aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan malas, aku berlindung kepada-Mu dari sifat penakut dan kedekut, aku berlindung kepada-Mu daripada bebanan hutang dan kezaliman manusia"

Surah al-Baqarah, ayat 262-264,
"Orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan (ugama) Allah, kemudian mereka tidak mengiringi apa yang mereka belanjakan itu dengan perkataan membangkitkan-bangkit (pemberiannya), dan tidak pula menyinggung atau menyakiti (pihak yang diberi), mereka beroleh pahala di sisi Tuhan mereka, dan tidak ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita."


Semalam sebenarnya merupakan perasmian pembukaan MSSM Peringkat Kebangsaan. Pada mulanya tidaklah begitu ramai manusia, namun sekitar 8.30 malam berbondong-bondong manusia hadir ke Stadium Utama Kangar. Panasnya punyalah terasa namun panas lagi di Padang Mahsyar kelak. Pengisiannya baik dan menarik namun alangkah baiknya sekiranya dapat diasingkan tempat duduk lelaki dan perempuan. Guru lelaki jaga murid lelaki, guru perempuan jaga murid perempuan, kan senang...letih sebenarnya bila menjaga kedua-duanya. Harap2 selepas ini begitulah yang berlaku...(ataukah kubermimpi di siang hari ). Aku dan rakan-rakan sekereta pulang jam 11.15 malam...harap cikgu PK Ko tidak marah. Jalan balik ke rumah pun dah gelap yang amat. seram pun ada..namun berdoa moga2 tiada kejahatan yang berkenan dengan kami...Alhamdulillah sampai rumah tepat 12.00 tengah malam. Tak taulah jam berapa Norli, kawanku sampai ke rumahnya..moga2 dia selamat hendakNya. Amin.

bersama kak Nakimah Awang Teh....by Solehah
dengan Norli Abdullah ....by me (Uswah)

bersama rakan-rakan guru SKA....by kak Wan Roshima

by kak Wan Roshima

bersama Badarinawati Basri....by myself

aku...uswaton hasanah salleh....by Solehah


Tiada ulasan:

Catat Ulasan