Halaman

Khamis, 12 Julai 2012

Result ku sudah ada...Alhamdulillah

Alhamdulillah...syukur yang amat sangat pada Mu, Ilahi atas kurniaan yang begitu banyak, yang diberi padaku...Pada hari Isnin baru-baru ni (9/7/2012), aku dikejutkan oleh rakan-rakan FB bahawa result semester ketiga telah ada...aku pun dengan hati yang berdebar-debar mulalah membuka portal mysis...alhamdulillah...aku menangis kegembiraan atas pemberian Mu ini....sebenarnya ketika itu aku sedang bersedih atas result peperiksaan anakku..namun  ku berdoa kepada Mu ya Allah agar diberi kejayaan kepada anak-anakku seperti yang diberi oleh Mu kepadaku. Aamiin.
Sebenarnya bukan mudah untuk mencapai sesuatu kejayaan itu jika tidak ada keazaman dan kesungguhan. Aku pula bukan mudah nak membahagikan antara kerja rumah, kerja makan gaji, dan belajar. Semester 3 ini pula sangat mencabar jiwa, minda dan tenagaku. Apa tidaknya, subjek je dah 5... 9 assignment individu yang 25 helai setiap satunya, 1 assignment berkumpulan, beratus forum, 7 perbincangan dan beberapa tugasan kuliah..semuanya menuntut kesabaran yang tinggi. Dan sebenarnya aku bukanlah orang yang sangat penyabar namun telah disabarkan oleh hubbyku yang sangat penyabar juga kerana Allah telah berjanji untuk meninggikan darjat orang yang berilmu..juga kerana pahala yang tidak dapat dijual beli .
Mudah-mudahan perjuanganku bukan setakat ini...biarlah ia menjadi pembakar semangat anak-anakku untuk berjaya...pastinya berjaya di dunia dan di akhirat. Aamiin...aamiin..aamiin Ya Rabbal'alamin.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan